Jak zablokować płatne SMSy

Jeszcze raz, w pigułce, co zrobić, gdy przychodzą SMSy z numerów 5xxxx lub 6xxxx:

  1. aby wyłączyć usługę trzeba wysłać SMS na numer, z którego przychodzą takie SMSy. Treść takiego SMSa składa się z 2 słów: STOP i z nazwy usługi. Nazwę usługi znajdziesz w pierwszym SMSie, np. o takiej treści: Witaj w usłudze …. (tu nazwa usługi) lub w kolejnym SMSie: Aby wyłączyć/dezaktywować usługę wyślij SMS o treści: STOP na numer …
  2. jeśli wykasowałeś powyższe SMSy – dzwoń do biura obsługi klienta swojego operatora z żądaniem dezaktywacji usług subskrypcyjnych / płatnych przy odbiorze.
  3. ostatecznie – każdy może zablokować możliwość korzystania z usług Premium – należy zadzwonić o biura obsługi klienta swojego operatora z żądaniem włączenia blokady usług Premium. Blokada jest darmowa.
  4. na koniec, warto wysłać do usługodawcy (to nie jest operator) żądanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych, w tym numeru telefonu. Usługodawcę można zlokalizować za pomocą rejestru, który prowadzi UKE. Na stronie UKE należy odszukać: Rejestr numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie, odnaleźć kontakt do usługodawcy i wysłać mail/pismo np. o takiej treści:

„Wzywam /nazwa firmy/ do zaprzestania przetwarzania moich danych osobowych i ich usunięcia w terminie 3 dni roboczych od otrzymania niniejszego wezwania. Dalsze przetwarzanie moich danych osobowych po tym terminie skutkować będzie złożeniem natychmiastowego zawiadomienia do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych”.

Poniżej tabelka z najważniejszymi sposobami na blokadę wybranych lub wszystkich usług Premium:

jak zablokować

83 uwag

  1. Dziękuję bardzo .A czy aby zablokować usługę muszę doładować konto ? Z tego co wcześniej wyczytałam SMS blokujący jest darmowy jednak przy wysyłaniu pojawia mi się komuniat , iż wiadomość nie może zostać wysłana .

  2. To zależy, czy Pani operator pobiera opłaty za wysłanie takiego SMSa, trzeba sprawdzić w cenniku. Druga przyczyna może być taka, że operator zablokował połączenia wychodzące, w tym SMSy.

  3. Ja wysylam wiadomosc START BLOKADA na nr 8888 . przychodzi mi wiadomosc blokada usug zostala aktywowana . wyslij STOP BLOKADA na nr 8888 aby wylaczyc blokade uslug .SMS na nr 8888 jest bezplytny. i wysylam ta wiadomosc STOP BLOKADA i przychodzi wiadomosc blokada serwisow zostala usunieta i sprawdzam czy mam aktywne substrykcje i pisze ze tak jedna badabadee .. i co mam z tym zrobic jak mamto wylaczy zebynie bralo mi pieniedzy ?

    1. Trzeba wysłać STOP BLOKADA i nic więcej. Nie odpisywać nic więcej sms, bo zwrotny od nich sms to , odblokowujący usługi. Czyli mieszanie w głowie. Najważniejsze jest pierwsze zdanie. Blokada aktywowana. Reszta zdań to burdel na kółkach

      1. Przepraszam. Start blokada

  4. Musze zadzwonic do operatora ? co mam zrobic ? prosze o pomoc ??? PILNIE!

  5. Witam, najpierw proszę wyłączyć usługę badabee. Należy wysłać SMS o treści: stop bd na numer 60235. Chyba, że usługa jest aktywna na innym numerze? A potem może Pani właczyć blokadę subskrypcji wysyłajac SMS o treści: start blokada na numer 8888.

  6. witam. Mam taki problem z aplikacją skillderby. Wysyłą też smsy ale nie wiem jak sie nazywa ta usługa. Wystarczy jeden sms os tresci START BLOKADA na 8888 (PLUS) czy trzeba wczesniej dodatkowo usunac usluge?

  7. A z jakiego numery przychodzą te smsy? Blokada na 8888 wystarczy, ale dobrze byłoby na przyszłość wyłączyć już aktywne subskrypcje.

  8. Proszę, powiedzcie mi jak wyłączyć ta usługę BADABEE z nr 60236
    Ściągają pieniądze z konta, codziennie dostaję tego SMSA i mam za to naliczaną opłatę 2,46 zł. Nie mam pojęcia jak to wyłączyć.Ja wysylam wiadomosc START BLOKADA na nr 8888 . przychodzi mi wiadomosc blokada usug zostala aktywowana . wyslij STOP BLOKADA na nr 8888 aby wylaczyc blokade uslug .SMS na nr 8888 jest bezplytny. i wysylam ta wiadomosc STOP BLOKADA i przychodzi wiadomosc blokada serwisow zostala usunieta i sprawdzam czy mam aktywne substrykcje i pisze ze tak jedna badabadee .. i co mam z tym zrobic jak mam to wyłączyć że by nie bralo mi pieniędzy ?

    1. To wyślij jeszcze raz START BLOKADA i potem NIE wysyłaj STOP BLOKADA. W ten sposób nie wyłączysz tego konkretnego serwisu, ale odetniesz się od pobierania opłat za wszystkie takie usługi (i korzystania z nich).

      Albo po prostu postąp zgodnie z regulaminem:

      http://pl.badabee.com/terms-and-conditions.aspx

      Część II, pkt. 7
      wyślij „STOP SLOWO_KLUCZOWE pod numer dostępowy odpowiedni dla danego serwisu” czyli STOP BADABEE pod 60235 – (chyba źle przepisałeś ostatnią cyfrę).

      Na koniec jeszcze mail do ich supportu o uprzejme wykreślenie twojego numeru z bazy do spamowania.

      Pozdrawiam

  9. dzięki Lidka, zrobiłaś doktorat z usług premium rate :)
    proszę zapamiętać: start blokada na 8888 włącza blokadę subskrypcji i to wystarczy.

    1. Jakby się tak dało :)

  10. Czy wysłanie smsa o treści STOP rzeczywiście spowoduje dezaktywację usługi? Po dezaktywacji smsy przestały przychodzić, jednak nadal ściągane są moje pieniądze. Na stronie play, wyczytałam, że są pobierane przez ‚transmisję danych strefy play’. Co to oznacza?

    1. Internet w telefonie. Nowy szczęśliwy posiadacz smartfona?

  11. pomocy mam aktywna usluge z plusa 60568 wyslalam milion sms o dezaktywacji i nic ciagle przychodzą sms ze mam aktywna usluge A 60568 co mam zrobić

  12. a próbowałaś wysłać: START BLOKADA na 8888?

  13. czy SMS: LISTA pod numer 6000 jest bezpłatny

  14. Hej. Nie moge usunac konta na badabee.com i dzady zabieraja mi codziennie 2,5zl. wysylam esa STOP BD na nr 60235 i nic. Wysylam LISTA na nr 8888 dostaje sms :”aktualnie posiadasz 0 aktywnych subskrypcji oraz za pomoca wiadomosci platnych przy odbiorze oplacasz dostep do 0 uslug” a i tak mi zabiera kase z konta. POMÓŻCIE BŁAGAM!!

  15. hej. Ja tez ostatnio dałam sie nabrac i w ogóle nie mam pojęcia jak sie z tego wycofac :( wysyłałam te wszystkie komendy powyżej ale to nic mi nie dało :/ albo jakis bład albo niepoprawna nazwa subskrypcji juz nie wiem co mam robić :/ chyba trzeba zmienic nr

  16. Skąd wiesz, że nic nie dało? Przychodzą płatne smsy?

  17. Czesc chcialem poprosic o pomoc nie moge usunac smsa 61599 sexkontakty.com.. mlody mi to wlaczyl i nie umie tego usunac, blagam o pomoc

  18. Proszę wysłać sms o treści: Stop lovedate na 61599
    Lepiej szybko, bo to ciężkie pieniądze. Regulamin znajdzie Pan tutaj: http://www.sexkontakty.com/agb.php

    proszę o info czy działa.

    ps miało być bez Pan, oczywiście forma na ty na blogu.

  19. witam
    mam podobny problem – z badabee, nie dokończyłam logowania na ich stronie bo coś mnie tknęło jednak podałam swój numer :( po wysłaniu sms „STOP BD” zgodnie z podanym powyzej regulaminem tego serwisu dostałam smsa że nie posiadam aktywnej subskrypcji na badabee.com – nie wiem teraz czy będę dostawać sms za które ściągną mi kasę czy nie. wprawdzie mogłabym poczekać i się przekonać ale jestem bardzo zdenerwowana tą sytuacją (i nie ma co ukrywać – swoją głupotą) Czy jeśli mimo mojej rezygnacji zgodnie z ich regulaminem smsy będą przychodzić to mogę wystosować do nich jakąś skargę?

  20. cześć, z Twojego opisu wynika, że nie doszło do aktywacji subskrypcji, samo wpisanie numeru telefonu nie musi aktywować usługi. W jakiej sieci masz telefon?

  21. wysłałam sms o treści LISTA NA 6000 podobno ta usługa jest bezpłatna ale sms nie chcę się wysłać , co dalej ?

  22. masz telefon w Playu czy w Orange?

Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

